dilluns, 24 de maig del 2010

Alícia en un món real, d'Isabel Franc i Susanna Martín

Deu ser que sóc un home d'ordre i de seny i això d'explicar històries amb dibuixos i vinyetes no m'ha semblat mai gaire seriós. Sóc així, què voleu que hi faci. Amb tot, de vegades trenco la seriositat, com aquest cop que em va caure a les mans un exemplar d'Alícia en un món real i m'hi vaig quedar enganxat fins que no me'l vaig acabar.

La Isabel Franc i la Susana Martín s'han associat per a fer un projecte, a parer meu, molt rodó. La història és dura: gira al voltant d'un càncer de mama i del desgavell vital que produeix en l'afectada. El tractament que se'n fa al llibre és tothora respectuós, però llunyà al melodrama i a la llàgrima fàcil. Hi ha humor, hi ha ironia i hi ha serietat en dosis justes. Els dibuixos són preciosos, plens de detalls i de subtileses, que obliguen a rellegir la novel·la amb calma després d'haver-la devorat amb ànsia la primera vegada.

Deixa l'enllaç al web del còmic a Norma editorial. També hi ha la traducció al català, feta per Isabel Franc i Heura Marçal.

.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada